Potternytt

Long time no see. Var hos Jonna några dagar förra veckan, vi hade Harry Potter maraton. Hoho, det är awesome! Det är läskigt i hennes lägenhet, för helt random sent på kvällen så lät det precis som att det var någon som gick omkring i hallen. Andas, andas, inte tuppa av. Nej, piuh, det var bara grannarna. Sen hade vi en skräckupplevelse till, nämligen i form av en spindel som valde att våldgästa oss. Och det blev jag, JAG - spindelfobins drottning numero ett, som fick lösa problemet. Den fick tragiskt nog avsluta sina dagar i toaletten. Men jag lovar, om det hade varit hemma hos mig så hade jag släppt ut den istället för att avrätta den. Faktiskt. Men som läget nu var, på andra våningen i en lägenhet, så hade jag inte nerver nog att hålla den i en papperstuss i fler sekunder än det tog att springa till toaletten med den.
 
Men trots mystiska ljud från grannarna och ett snabbt mord på kvällkvisten så hade vi det ganska trevligt ändå. Harry Potter får man ju inte nog av, menar jag. :) Tycker vi var duktiga också som inte åt nåt godis eller liknande, bara frukt och juice. Det är mums det med! (Och jag har faktiskt gått ner från 75 till 71 kg denna månaden.)
 
På onsdagen började brorsan gymnasiet i Borås, och eftersom han bara gått skola i Herrljunga och i princip inte varit i Borås alls, så fick jag och Jonna rycka in och visa honom hur man tar sig fram och tillbaka i stora staden. Han visste inte hur lång första skoldagen skulle vara, så vi gick upp tidigt och var i stan ungefär samtidigt som han började. Det kan ju gå fort, tänkte vi, om det bara skulle vara upprop och så. Men de körde tydligen hardcore skoldag med en gång, pang på bara! Nej, jag vet inte vad de gjorde exakt, men det dröjde fram till eftermiddagen innan han slutade i alla fall. Så vi åkte hem emellan. Men innan vi åkte hem så kollade vi runt i lite affärer. Och på Akademibokhandeln hittade vi The Hunger Games på DVD, hela fyra dagar innan den skulle släppas! Snacka om glad överraskning. Jag köpte den och så kollade vi på den på kvällen sen. Åhdenvarsåbra ♥
 
Sen dess har jag bara flutit omkring här hemma och njutit av den sista tiden av lovet och undvikit att kolla i kalendern hur många dagar det är kvar. Vilket jag nästan fortfarande är lyckligt ovetande om. Idag ska jag till stan för att träffa Lisa och Ica. Lisa ska nämligen till Israel i morgon. Hon ska vara där i ett år. ETT ÅR. Så idag är sista chansen att träffa henne. Läste att det finns jättespindlar där. Om jag hade behövt skaka på mina skor för att inte få en stor spindel kravlandes på min fot så hade jag sprungit, simmat, flugit, vilket som nu går snabbast hem. Ögonaböj.
 
Bjussar på några instagrambilder:
 
Vi skippade faktiskt femman. Vi ville se hungerspelen, och skulle inte hinna se den om vi inte hoppade över en Parry Hotter. Femman är sorgligt nog inte den bästa filmen (jämfört med boken, som enligt mig är den bästa).
 

Bildbevis på att vi bara åt nyttigheter. 8)
 

Vindruvor är gött det.
 
The Hunger Games ♥
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sophie

Åh the hunger games är så bra :)

Svar: Älskar den! :3
Anna Nykom

2012-09-01 @ 15:18:27
URL: http://lifeaccordingtosophie.blogspot.se/


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0