Liseberg och bio

I måndags åkte jag, Aron, Laura och Sami iväg till Liseberg. Det kom några riktiga störtskurar på vägen och vi satt bara och hoppades på att det skulle bli bättre när vi väl kom fram, för det är ju inte så kul att bli duschad i Balder som sagt. ^^ Men vädret blev bättre, det regnade bara när vi åt, haha.
 
Vi började med att åka det nya parishjulet. Mer värdelös attraktion får man egentligen leta efter, man sitter ju bara där och väntar på lite faaart! Vi var sugna på Atmosfear allihop, men vi tänkte att vi sparar den till sist, för när man har åkt den så är alla andra lika läskiga som farfars bilar efteråt. Fast under dagen verkade det som att Atmosfear hade problem eller något, för den åkte inte upp på länge. (Eller så var folk bara så fega att ingen vågade åka.) Så när vi väl skulle åka den så fegade Laura och Aron ur, och jag och Sami fick åka den själva. Sicka hönor säger jag bara! ;)
 
Det var lite kul när vi stod i kön till Uppswinget, så gör ju kön i såna där fållor, så var det några killar i raden jämte oss som kommenterade min KISS-tröja. En av dem blev helt exalterad:
Han: Do you listen to KISS?
Jag: Eh... Yeah, I do.
Han: The Beatles?
Jag: Umh... No, not really.
Han: Led Zeppelin?
Jag (flinar): Yeah.
Han (gör highfive med mig): What is your favorite song? Do you like Kashmir?
Jag: Yeah, Kashmir is great.
Han (gastar till sina kompisar): Guys, she loves Kashmir too!
De var nog från Tyskland eller nåt, tyckte jag hörde tyska där i kön innan han upptänkte min tröja. ^^
 
Ben&Jerrys! ♥ Arons är den lilla i mitten och ändå är han och tallar på min, den till vänster. Aj aj aj.
Fairly Nuts är min nya favo. Siiitgod.
 

Har man ingen godisnapp så har man inte varit på Liseberg. Så är det bara.
 

Någon mer än jag som alltid har kvar åkbandet tills det typ... ruttnar och faller av?
 
Vi bestämde oss för att gå från Liseberg innan det stängde klockan 21:00 för att se om vi kunde slinka in på bion också. Abraham Lincoln - Vampire Hunter hade ju nämligen premiär några dagar innan och vi var alla sugna på att se den. Ska skriva en recension om den sen, men måste bara säga att: åhåh, den var sååå bra. Den bästa filmen jag sett på länge. ♥
 
Allt som allt så var det en bra dag. Och jag sov till 10:30 (!) dagen efter. Schnap. (Det är alltså länge för att vara jag.) (Riktigt länge.)
 
 
 
 


Kommentarer
Jonnisch

Haha 10.30 är tidigt/på vippen till mellan för mig! Eller aa... jag kan ju sova till 4 varje dag om jag vill så... xD

Svar: Aj aj aj... Den olaglig!
Anna Nykom

2012-07-19 @ 11:50:54


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0