Uppdatering av läget serru

Det har varit fullt med folk här på sistone! Först var Laura, Sami och Åsa här. Och Chabo förstås. De var här i tre veckor, så det kändes rätt tomt när de åkte hem. Men de är väldigt sugna på att flytta till Sverige, det vore finemang. ♥
Laura och Åsa någon av de sista dagarna de var här. ♥
Säg att det inte bara är jag som gillar de däringa sumoarmarna, såå gulliga!
 
Nu i veckan har två av mammas kompisar, som hon inte träffat på 26 år, varit här några dagar. Det var två tjejer som hon gick i internat tillsammans med i Kenya när de var 11-15 år. (Mamma bodde i Kenya när hon var liten för att mummu och moffa var missionärer, för er som undrar. ^^) Jag har hört så mycket om dem så det var kul att träffa dem. De fick kontakt genom facebook, är det inte fantastiskt ibland? Sen får alla konservativa gamlingar säga vad de vill om facebook, men i såna lägen så är det ju jättebra att ha. :)
 
Vi har varit vid havet med dem. Jag brände mig. Till och med på vaderna, fast bara halva den högra vaden, den andra hälften låg väl i skugga eller nåt annat finurligt. Såg ut som en kokt kräfta när vi kom hem. Fick spraya salubrin över hela kroppen. Och då hade jag ändå smörjt in mig med 50+ solkräm på gånger under dagen. Haha, sicken bebis jag är. Det var lite ofräscht andra gången vi doppade oss, för det var sånt där sjögräs över allt. Verkligen över allt. Hade egentligen behövt en machete för att hugga mig fram, men macho som man är så sket jag i det. Men annars var det trevligt. Rätt gött också att man flyter lättare i saltvatten, för det var kul att riiida på vågorna. 8)
 
De tre vännerna... och Jerry. Nä då, men det är från vänster; mamma, Maija, Johanna. :)
 

De lyssnade tydligen mycket på ABBA under sin skoltid, så de ville se filmen "Mamma Mia!". Det var tredje gången jag såg den. Brukar inte ha så mycket till övers för girly filmer, men den är bra. :3 (De var nog inte alls inspirerade av filmen på bilden.)
 
Marko med Isak i famnen. :)
 
Isak tyckte det var gött att bada i havet. :3


Mamma, Aron och Maija. :)
 
Det verkar som folk vallfärdar till oss på somrarna, för i eftermiddag/kväll ska vi grilla med en annan familj som vi inte heller träffar allt för ofta. De bor i Stockholm, en bit i från oss då, så de brukar komma hit varje sommar. Träävligt!
 
Ja, det var väl lite om vad jag har haft för mig den senaste tiden. Har varit lite lat på bloggfronten, men det är säkert heelt okej! :3
 
Puss på skinkan, så hörs vi senare. ♥
 
 
 
 
 


Kommentarer


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0