Nya kläder är ju alltid bra att ha

Goddagens! :)

 

Idag drog jag till stan med Jonnisch, för det var det dags för basinformation på arbetsförmedlingen. Där fick vi lära oss att det är jätteviktigt att inte skriva precis vad man känner för på facebook, eftersom att arbetsgivare tydligen också är medlemar där. Nemen, är det verkligen sant? Ja, där ser man... Efter det så var det inte så mycket mer. Bara lite info om hur de jobbar och sånt. Det var en rolig föreläsare i alla fall :)

 

Efter det hade vi tänkt gå till badhuset och simma, men de hade tydligen sommarstängt. Vilka slappkött! Där stod vi, två hurtigbullar, och ryckte i dörrarna för att få motionera lite, så har de sommarstängt..! Det var ju så varmt att jag nästan kände för att kasta av mig alla kläder och ta ett dopp i Viskan. Jag sa nästan.

 

När vi kommit över besvikelsen så gick vi för att utnyttja våra presentkort på H&M. Hittade två mycket välbehövliga linnen. Seriöst, min garderob är proppfull, näst intill bristningsgränsen, men det är ändå inte mycket jag känner att jag använder. Måste ta mig i kragen och rensa ur den någon dag. Det finns ju andra som behöver. Gav ett par kortbyxor till mamma idag, på tal om det. Fast jag tänkte mer på barn i andra länder, typ Vitryssland eller vart de skickar kläder man lämnar in till återvinningsstationen. Man känner sig så snäll varje gång. :) Jag vet för övrigt en person som skickade skridskor till barnen i Afrika... Alltså, jag kan inte ens skratta åt det. Om man nu skickar iväg något så kan man väl ta sin välbärgade västvärldshäck och skicka iväg något som kan komma till användning? Och inte ett par skridskor. Till Afrika. Åh.

 

Nä, nu lättar jag upp stämningen lite och slänger med en bild á la spegelpose på mitt nya linne. Trevligt va? Svara bara ja. :)

 
Jag såg ut som en mupp så jag målade över, tyckte det blev fint.
 

Jag brukar inte vara den blommiga typen, men jag gillade denna. :)
 
För de uppmärksamma som lade på minnet att jag köpte två linnen men bara visade bild på ett, kan jag bara säga en sak: grattis! Men jag tänker inte lägga upp nån bild på den ändå, för jag orkar inte. Det är för varmt. Men hoppas ni klarar er ändå. Hihih PUSS ♥
 
 
 
 
 


Kommentarer


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0