Plus Size vs. Size Zero - Lättsamt ämne så här på morgonkvisten

Jaha. Så den här smala människan är en plus size modell?
 
Och på den här bilden har man redigerat bort revbenen för att hon är för smal? (Läs på aftonbadet.)
 
Hur sjuka ideal har vi inte i dagens samhälle egentligen? Jag blir arg på världen som först ser till att modeller blir smala, smalare, smalast. Och som ser på människor som den första bilden som "kurviga" och "mulliga". Jag menar, ser det ut som man kan använda hennes fettvalkar som handtag eller? Njae. Man driver det så långt att folk tror att det inte finns nåt annat val än att vara size zero och sen när det kommer en tjej som man ser revbenen på, ja då redigerar man bort dem!
 
Det finns uppenbarligen ingen som duger. Första tjejen ser ju hälsosam ut. Inte fet någonstans. Men hon är tydligen plus size. PLUS SIZE. Banta ner henne lite och hon ser ut som tjejen på den andra bilden. Som modevärlden tydligen tycker är osmakligt smal eftersom de valt att fixa till henne, när det ändå är deras sjuka ideal som drivit henne till det.
 
Vad är det för fel på världen? Var är tumören? Jag vill ta bort den.


Kommentarer
Anonym

Håller med helt och hållet... Så sjukt alltså..

Svar: Ja, verkligen!
Anna Nykom

2012-09-28 @ 11:35:48


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0