Nu är det klippt!

Idag fick jag äntligen tummen ur och klippte håret. Eller jag och jag, det var mamma som bokade tid till sig själv och så bokade hon till mig med eftersom jag whinat om att mitt hår såg ut som stryk. Skitnöjd med hon som klippte mig också, hon fattade verkligen att jag inte ville ta så mycket på längden. I vanliga fall så säger jag typ: "Jag vill behålla längden men ändå ta liite på topparna bara, eftersom det är slitet." och de har nickat och sett glada ut och sen har de nästan gjort mig flintis ändå. Men hon som klippte idag lyssnade med öronen och inte röven och klippte bara två cm ungefär. Lycklig Ännud! 
 
Fick lugg som jag ville också. Innan har jag ju gått runt med hår som gardiner runt ansiktet, inte så najs. Folk hamnade väl i chocktillstånd när jag satte upp håret och bara: "OMG OMG OMG, kvinnan har ett ansikte!" ... Det fick mig att tänka på en film om en ickeexisterande snubbe som hette Hollow Face och tog en tjejs mun och ögon och sådär för att bli normal. Så, eh ja, det var nog tur att jag skaffade lugg annars hade jag inte kunnat sova i natt. 
 
Luggen syns inte så bra, för jag har satt upp hälften med ett spänne. Det var ju en liten knort som ville över till andra sidan hela tiden! Men den ger väl upp till slut. 
 

Nu är det bara det där med färgen kvar. Frisören rådde mig att inte bleka för att färgen inte fäster lika bra då. Men folk har väl blekt i alla tider och det har blivit bra! Åh, jag vet inte. Orkar ju inte gå omkring med en röd nyans som jag inte riktigt är nöjd med heller. Men ska inte bleka så mycket i alla fall. Behöver inte bli så ljust, vill ju bara ha lite mer intensivt rött. 
 
 


Kommentarer
Alekzandra Kelahaara

Tyvärr är det sant att färg inte fäster på blekt hår, inte så bra iaf. Jag skulle exempelvis se förjävligut efter en färgning. Man brukar få färga flera gånger och då blir ju färgen mörk iaf.. kanske om du blekte slingor typ 15 min. ? och tog en väldigt ljusröd färg över.

Svar: Aj då :( Ja, det kanske skulle funka :3 tack för tipset!
Anna Nykom

2013-01-24 @ 18:08:24
URL: http://bookupied.blogg.se/
Linnea

jag borde också ta och pallra mig iväg till frisören, har presentkort och allt, men man är alldeles för lat ibland haha.

Svar: Haha, jag vet inte vad det är som är så jobbigt med det. Men det är gött när man gjort det :)
Anna Nykom

2013-01-26 @ 13:30:17
URL: http://paintabucket.blogg.se
Louisefoto

Jätte fin blogg
följa varandra på bloglovin ?

2013-01-26 @ 20:29:05
URL: http://Louisefoto.spotlife.se
Anonym

Fin blogg! Svaren på min frågestund uppe nu, så kolla gärna! :)

2013-01-28 @ 21:30:01
Johanna & Rebecka

Vad fint det blev!:)

Svar: Tack! :)
Anna Nykom

2013-01-29 @ 19:37:27
URL: http://pinacoladas.blogg.se/


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0