Projekt: bleka håret till döds

Mitt hår har fått se ut som skräp i sommar, för jag har inte riktigt varit säker på vad jag ska göra med det. Jag gillar rött, men egentligen inte den nyansen det har när det är nyfärgat. Det är liksom för mörkt och lysande samtidigt. Så jag gillar faktiskt mest färgen när den är urtvättad, utom den lilla haken att man vid det laget blivit med utväxt. SVINSVÅRT DILEMMA! Men så fick jag tipset om att färga med henna, och jag läste lite om det och glodde på hundra bilder med folk som har färgat håret med det. Och ja, det är den nyansen jag gillar. Dessutom är det bra för håret! Känner riktigt hur mina döda toppar rycker lite krampaktigt vid tanken på en färg som är bra för dem.
 
Problemet med henna är att om man tröttnar så får man låta det växa ut för det går inte att bleka bort eller färga över. Men jag har ju uppenbarligen inte haft några problem med att gå runt med en hundra mil lång utväxt i typ... ett halvår? Så då ska jag nog klara av att låta färgen växa ut om jag efter några år börjar spy vid åsynen av det. 
 
Så, igår fick jag hjälp av Laura att bleka håret. Jag vet inte om det var för att jag använde Mood (som jag läst ska vara bra) eller för att jag hade en plastpåse på huvet när färgen satt i, eller om det berodde på nåt helt annat. Men shit! Det var enna riktiga mirakelkurer vi hade att göra med! 

Blixten och mörkret ljuger lite, det är inte riiktigt så gult. Men ändå. 
 
Jag trodde inte ens att det skulle bli någon skillnad på första gången. Möjligtvis att det skulle bli mörkt orange och kanske lite ljusare i topparna istället för rött... Men se där ja! Även de bästa av oss kan få äta upp våra ord ibland. ;D
 
 


Kommentarer
natalie

ohh ska bli intressant att se slutresultatet. var inne på att färga med henna för flera år sen men vågade aldrig!

Svar: Det kan tydligen vara svårt att få det att fästa på behandlat hår... MEN JAG ÄR INTE RÄDD! Tror jag?
Ingen Annan Än Anna

2013-08-19 @ 12:06:00
URL: http://nattinamnam.blogg.se
Julia

Hittade hit genom ifokus, väldigt rolig blogg du har asså! Störtskön! c:

Svar: Wehå, tack vad glad jag blir! :D
Ingen Annan Än Anna

2013-08-19 @ 12:53:47
Alekzandra Kelahaara

Mood är bäst! Billigast och fasen bäst. Har provat ett par olika i olika prisklasser men det är denna jag använder numera.

Svar: Det blekte verkligen mycket jämfört med swartskopf som jag använde förra gången. Blekte från brunt och det blev mörkorange. Fick bleka 10-15 gånger med det också för att jag skulle bli blond! Så Mood kommer jag alltid använda hädanefter :D
Ingen Annan Än Anna

2013-08-19 @ 16:41:49
URL: http://bookupied.blogg.se/
Linneaundulat

Hej! Jag tycker du har en kul blogg med fina bilder!


Svar: Åh, tack! :D
Ingen Annan Än Anna

2013-09-22 @ 18:47:30
URL: http://minasmadjur.devote.se


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0