Svettas i köket

Mummu undrade om jag ville göra maräng, och ja, det kan jag väl göra tänkte jag. Hon hade nämligen 6 äggvitor "över", efter allt bakande till bröllop/välsignelsefesten nästa vecka. Är klar med smeten, som för övrigt var världens enklaste: 6 äggvitor, vispa, vispa, vispa, blanda i socker, vispa, blanda i socker, vispa, blanda i socker... osv., tills det är 4 dl socker blandat med äggvitorna och tills man kan lyfta bunken upp och ner på utan att det rubbas. Stadig smet. Har lagt i första plåten i ugnen och det märks knappt att jag har tagit någonting ur bunken. Det ska vara inne i en timma.
 
Har lite att göra i kväll med andra ord!


Kommentarer


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0