En lista på saker som borde vara belagt med dödsstraff att inte tycka om

Jag är sån att jag lätt blir överväldigad av det fantastiska i vissa böcker, filmer eller min favoritmusik. Så överväldigad att jag kan tycka att det borde införas en lag att läsa den boken och att det borde vara belagt med dödsstraff att inte gilla musiken. Helt seriöst nu. Bara för att jag är så generös så tänker jag skriva ner en lista på lite av den awesomeness som finns i världen. Icke i den ordning de kommer, för det går inte. Det ger mig ångest att försöka välja vad jag gillar mest. Funkar inte så. 
 
Here we go: 
 
1. Harry Potter
Helt fantastiska böcker (om någon nu missat att jag tycker det, vilket jag tvivlar på). Jag har läst dem sedan jag var en liten knort på 8 år. Minns så tydligt, jag var hemma hos en kompis som hade böckerna. Hon tyckte att jag skulle läsa dem och tryckte ettan i min hand. Jag bara: okej... och typ andades inte förrän jag läst ut den. Mamma tyckte de var hemska och jag fick inte läsa dem, så jag läste den första i smyg. Sen kom hon på mig när jag läste 2an. Och ja, sen dess har jag läst dem 16 gånger. Om jag borde lägga ner och ta det lite lugt på den fronten ett tag? Det var det dummaste jag hört! 
Och ja, alla som inte har läst dem borde ta sitt förnuft till fånga och inse att de bara har levt ett halvt liv... ett förbannat liv. Gör er själva en tjänst och låna dem på bibblan. Eller köp dem, för all del! De är ju inte fula om man säger så. 
 
2. The Doors
Bara en fråga: hur poetisk kan en man vara för att komma från moder jord? Det finns nog inget enkelt svar på den frågan. Men svaret på vem som är det är enkel. Jim Morrison. Ibland kan jag inte tänka klart för att jag bara sitter och gungar med till de fantastiska tonerna av hans röst och alla vackra ord lägger sig som en dimma i hjärnan på mig. Och jag tänker inte svara på vilken min favoritlåt är, för jag vet inte om jag skulle palla trycket. Gör det enkelt för mig och säger att alla är bäst. Det låter väl bra? Ja. En av mina stora sorger i livet är att han joinade "the 27 club" (för er som inte vet är the 27 club en lång lista på kända personer som dött vid åldern 27). I år skulle han ha fyllt 69 och vi kunde ha fått njuta av tusentals fantastiska låtar som aldrig hann bli skrivna. 
Har man inte hört dem innan så är det hög tid nu! Jag tänker inte ta upp vad som händer om man inte gillar dem. Kan inte komma på något tillräckligt drastiskt. Tyvärr. 
 
3. Gary Oldman
Förklaringen till hans plats på min lista är enkel: det finns ingen bättre skådis. Nämn en film han är med i, och den är bra, även om det endast är hans roll som lyfter den. Typ True Romance, han är med i en scen, men den scenen gör filmen bättre. State of Grace, perfekt film. Dracula, inte någon himla äckel"snygg" vampyr här inte, äkta vara! Romeo is Bleeding, han är knäpp och Lena Olin låter som en man. Léon the Professional, Batman och för att inte tala om Harry Potter! Han gör liksom varje film till sin egen och det är så himla coolt, siriusly. 
 
 
Alla mina favoriter är inte med, men ändå. Man ser hur bra han är. 
 
 
En av mina favoritscener från State of Grace. Krejsy! 
  
Om någon misstänker att mannen typ donerat sina lungor eller att han föddes utan eller något liknande, så låter jag det här klippet från Léon the Professional bevisa motsatsen. EVERYOOOOONE! 
 
Att inte veta om eller tycka om alla de här som jag listat upp så fint, är alltså enligt lag belagt med dödsstraff. Eller borde i alla fall vara det. Och lita på att det finns mer inom samma kategori att joina min lista, så stay tuned. 


Kommentarer
natalie

THE DOORS GAH MITT FAVORITBAND!!!! WAAAHHAAA å gary oldman är ganska awesoem han me... hehehe kommer ihåg hur jag älskade honom när han spelade sid vicious i "sid and nancy" om du sett den? Jag var 13 år och punkare. lol XD

Svar: De är awesome! :D Haha, nej jag har inte sett den än, men ska göra det :D har dock sett scenen från den där han sjunger Frank Sinatras "my way", helt knäpp och underbar :D
Anna Nykom

2013-02-11 @ 23:20:49
URL: http://nattinamnam.blogg.se


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0