Irriterad och fascinerad

Satte mig och beställde böcker från Adlibris till nästa kurs igår kväll. Det landade på några ynka kronor under 1200. Lite fickpengar bara. Lagom sådär. Ungefär tre timmar efter orderbekräftelsen kom det ett mejl om att en av böckerna var slut på lager. Men vad fasiken?! När det står att den finns så borde den finnas, och när jag beställer den så borde de personligen gå ut på lagret och sätta en post-it-lapp med mitt namn på det sista dammiga exemplaret. "VIP" ska det stå på den, "skall fraktas ända hem till dörren och överlämnas i handen. NU. Helst igår. // Chefen".
 
Nåväl, ska väl inte vara så petig. Gick till bibblan och frågade om de hade kurslitteratur. Men icke. Fick så snällt beställa från Bokia nu då. De kan tydligen leverera redan mellan 10-12 dagar, nemen det var ju YTTERST EFFEKTIVT! Vad är det för patrask som jobbar på deras lager? Åh. Jaja, kan ju roa mig med de andra böckerna så länge, och sen när denna kommer har jag en vecka på mig. 
 
För att lätta upp stämningen lite så kan jag berätta att jag upptäckte att vi har en bläckpenna som går att sudda ut. HUR coolt är inte det? Började rita med den, bara för nöjes skull. Och fnissade i skägget i pur lycka varje gång mina ryckiga linjer suddades ut. 
 
Vill ni se en bild på den fascinerande skapelsen? Ja? Tänkte väl att ni inte kunde motstå, här har ni: 
 
Ett utsuddat hjärta. 
 
MVH // Lättroadtjej_93
 


Kommentarer
Hanna Karlsson

Sånt är störande när det man beställer inte finns inne.

2013-01-15 @ 20:18:24
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Natalie

Jobbigt dithän med böckerna men se det från den ljusa sidan, du har en bläckpenna som går att sudda !!!!FATTARU HUR COOLT DE ÄR ELLÄ???!!!! Haha ha en bra dag^^

Svar: Haha, eller huuur, det lättar liksom upp ALLT! :D
Anna Nykom

2013-01-17 @ 09:38:48
URL: http://nattinamnam.blogg.se
Ida Nilsson

Jag har läst i 3 år på högskolan nu och har inte köpt en bok på vääldigt länge. Första terminen sa dem att vi behövde, så då köpte jag några stycken. Men sedan dess, NEPP! Vi har några i klassen som scannar och vi andra tar över på usb. Annars så kopierar vi och delar med oss eller letar om böckrna finns som pdf (vilket de ofta finns). I bibblan ska det på nedersta våningen alltid finnas ett exemplar som man inte får låna hem, därav kan man ALLTID få tag på litteratur på det viset. Glad att jag inte lagt ut pengar på det, man tjänar GRYMT mycket pengar på så som jag gjort. Lycka till med dina studier! :)

Svar: Vi har väldigt mycket som är tillgängligt på nätet också. I skolbiblioteket finns bara ett exemplar av böckerna (tror jag) och det går omkring en vakt ibland och frågar vad man ska kopiera, tror det är för att många kopierar nästan hela böckerna. Haha ^^ Men jag köpte begagnade till första kursen, mycket billigare. Och de var i bra skick så kan sälja dem igen. Och de nya säljer jag naturligtvis också när jag inte behöver dem längre. :) Så förlorar nog inte så mycket i slutändan :) Tack! :)
Anna Nykom

2013-01-17 @ 16:06:35
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Ida Nilsson

Jasså, är de så hårda? De uppmuntrar ju oss int men.. Vi har 6 våningar med bibliotek och på varje plan i princip finns det kopieringsapparater. De vet vad vi gör, men reflekterar inte över det. Eller så kanske de bara inte bryr sig ;)

Svar: Haha, jag vet inte asså. Men jag har ingen lust att bli ertappad. ^^
Anna Nykom

2013-01-18 @ 10:33:31
URL: http://idacnilssons.blogg.se/


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0