Om Fred och Georges vistelse hos moster Ännud

Jag har varit hamstervakt i en vecka, för hamstrarnas moder har varit i Finland. 
 
Geogre har blivit lite tjurig på äldre dar, så om man inte vill bli biten får man ta upp honom innan han hunnit gnugga sömnen ur ögonen. För när han har vaknat till så inser han att han har blivit kidnappad och gnager en på fingrarna i syfte att mörda en. Han gjorde det en gång, då sa jag till honom att han var en stygg pojke och stuvade ner honom i sin låda igen. Hörde honom muttra om hur mycket fint kött han gick miste om i flera minuter efteråt. En sån skräckupplevelse! 
 
Och Fred, den lille skitungen, han sket i min säng! Plupp, plupp, sa det bara, och så pressade han ut ett litet pärlband med bruna små knortar. Och vad skulle jag göra av dem då, hade han tänkt? Jag vet inte hur saker och ting går till hemma hos deras moder, men jag får nog ta ett allvarligt snack om deras uppfostran. Har ett och annat att säga i det ämnet. 
 
Men utöver de två missödena så har de skött sig exemplariskt, de små gossarna. De har ätit upp maten och bara varit uppe okristligt länge några gånger. De har till och med motionerat i sina springhjul! De är måna om sin kroppsform i alla fall, det är ett som är säkert. 
 
Fred. 
 
Fred igen. George var ju lite trilsk, som sagt. 
 
Som lön för mödan (för det var jättejobbigt, verkligen) fick jag en stor klubba i min smak. Nä, nu ljuger jag, det är många små klubbor. Men det hade varit rätt coolt om det var en enda stor. 
 
Now we're talkin'! (Tack, Jonnisch!) 
 

 
 
 
 


Kommentarer
Emelie Wahlund

Söt hamster :D sån hade jag med förut (:

2013-07-04 @ 19:49:50
URL: http://emeliewahlund.se/


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0