Ni kan andas ut, jag lever faktiskt

Eftersom det börjat bli ett lätt ekande ljud och det börjat bildas spindelväv här inne så tänkte jag ta och berätta vad jag pysslat med den senaste tiden. Okej? Inget exklusivt, men ändå. Håll i hatten!
 
 
 

Har jobbat sjukt mycket med huset. Oj oj, vad jag har slitit. Har grävt upp allt det där med sked. Jag LOVAR! Bara för att det var kul. 

Va? Tror ni jag ljuger nu? Ja, okej då. Vi fick ju hussvamp, så vi har dränerat, och grejat. Och massa annat som kom till bara för att det är så himla snyggt nu så ser allt annat skitfult ut. Så blir det. Mamma sa att jag och brorsan är barnarbetare, men jag håller inte med; oavlönat slavarbete är vad det är! Fast vi får nya fina rum sen, så jag klagar inte. 

 
 
Mellan varven har jag ridit lite. Det är alltid trevligt. Fast det är jobbigt att göra det mitt på dagen, för det är så sjukt mycket flugor och getingar och blinningar och annat tjaffs som borde dra åt pipsvängen. Men vad gör de i stället för att dra åt pipsvängen som jag säger till dem hela tiden? Surrar runt mig och min häst och bara slåss om att få ta en smakbit på våra svettiga kroppar. Så himla hungriga hela tiden. Men jag är inte billig, om de nu trodde det! Brukar förbereda en lövruska att vifta med efter dem när de blir för närgångna. 
 
 
Jag har även tvingat upp små barn på Bims rygg. De verkar tycka om det, så det kommer de få göra fler gånger. 
 
 
En bild jag kände att jag behövde dela med mig av. Jag blir som sagt UPPÄTEN av alla flygfän. Det ser inte riktigt så illa ut på bilden, men det här myggbettet var större än självaste lilltån. 
 
 
Har klämt in så mycket läsning jag kan mellan allt jobb och slit. Och så har jag skaffat en bokblogg. Har funderat på det länge, och nu kände jag att jag har tid att fixa en, bokbabblaren.blogspot.com heter den. Titta in nu, annars slår jag er i huvudet med en bok! Eh heh... Fattar ni? Heeh... 
 
 
Spelat lite sims har jag också gjort! På denna bilden var jag hemma hos Jonna och spelade. :) När jag kom hem laggade mitt spel, så min ena sim och en katt frös fast vid varandra och kunde inte göra nåt alls, även fast tiden gick. Båda hade alla mätare i botten och skulle snart dö av svält och sömnbrist och allt som går att dö av. Skrev ett panikigt inlägg på sims.ifokus och fick hjälp med en kod som skulle låsa upp dem. Det funkade och jag blev rätt glad. Mamman fick ta hand om två småbarn och precis nyfödda trillingar själv under detta lilla missöde. Hon var nog också ganska glad. 
 
 
Grillat lite har man ju också hunnit med. Gött! 
 
 
Och det viktigaste av allt. Har druckit kaffe och ätit glassbåtar nästan varje dag. (Jonna får ganska ofta sms om det, kolla bara in min snygga mini-rebus. Är ganska stolt över den.) Det är så man borde få ha det jämt tycker jag. Mamma påstår att glassbåtssässongen snart är över, men jag vet inte riktigt om jag håller med. Får lite ångest vid tanken. 
 
 

Mordhotad har jag också hunnit med att bli. Well that escalated quickly! Jonna skaffade iphone och fick så fina smilysar då, och så skaffade jag också den appen. Nu kan vi mordhota varandra utan att skriva ett enda ord. Smidigt!  

Ja, det var en sammanfattning om lite av vad jag har pysslat med det senaste. Vad har ni haft för er då? Do tell me. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
AW - Fotograf

Åh tack så jätte mycket :) :) :)

2013-07-15 @ 17:24:15
URL: http://megapixeln.se


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0