Det var traumatiskt att handla idag

Måste lätta på hjärtat lite och berätta om hela tre traumatiska saker som hände mig idag när jag var och handlade mat med mamma. 
 
  •  Jag hämtade herrgårdsosten som vi nästan alltid har. Hur många mornar och kvällar har jag inte suttet här hemma och mumsat på min goda ost och tänkt att den är perfekt? En ost som inte smakar för mycket ost liksom. Underbart. Förstå då chocken som uppstod när jag såg det här: 
     
     
    Vafalls?! Vad har de blandat i för äckel för att osten ska ha en fyllig nötsmak?! Sprang med andan i halsen till mamma och lyckades nog knuffa ner ett ex antal oskyldiga människor i farten. Mamma lyckades lugna mig med att de naturligtvis inte ha blandat i nån nöt i osten. Men jag är dock smart, nöt är ett annat ord för ko och det är en ko på bilden! Lägger man ihop ett och ett så kommer herrgårdsost aldrig smaka samma sak igen. 
     
  • När jag väl hade börjat återhämta mig från den lilla incidenten så bar det av till köttdisken. Känslig som jag är så stod jag på behörigt avstånd och tittade demonstrativt åt ett annat håll. Mamma sa: "Titta! Det rinner blod nerför skylten!" Ja, jag kan ju inte hjälpa att jag flydde i blind panik. Till mina trygga vegetariska varor. Förstår om ni blev besvikna, men jag stannade inte tillräckligt länge för att ge er ett bildbevis.

  • Det fanns inga jordgubbar där vi handlade så vi fick stanna till i en annan affär på väg hem. Där var det full trängsel vid de stackars små jordgubbarna. Det var särskilt en dam som antastade dem riktigt ordentligt. Petade och klämde. Smakade gjorde hon också. "Men snälla människa, det är ingen buffé!" hade jag lust att tala om för henne. I fall hon inte visste det alltså. 

    Naturligtvis yppade jag inte ett ord, varken om blodet i köttdisken eller till den jordgubbsantastande damen. Är man svensk så är man. Då är det bara att hänsynsfullt ge plats åt vulgära damer och plocka åt sig de minst mosiga jordgubbarna. För att sedan återvända hem och bearbeta sina trauman i tystnad. 


Kommentarer
Stina-Lee

Haha, du är sjukt rolig och skriver riktigt bra! Ingen Annan Än Anna, det måste jag lägga på minnet :D

Svar: Men tack, så glad jag blir! :D
Ingen Annan Än Anna

2013-07-05 @ 16:18:54
URL: http://stinalee.se


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0