Till Fluxfallet för en sista joyride

Jag och Johanna åkte till Fluxfallet här om dagen. Det är ett 40 meter högt stup ovanför Stensjön i Molla. När vi var där var det ganska torrt, men det var ändå mäktigt att se! Vi ska åka dit nån gång igen när det har varit regnigt ett tag, för då är det nog vattenfall där. Vill minnas att det var det för när jag var där sist. (Jag var bara 12 år vid det tillfället, så jag kan ju ha mina barnsliga överdrifter i huvudet i och för sig...) 
 
 
 
Man var rätt skakis när man stod där uppe. ^^ Jag har alltid trott att Fluxfallet var en gammal ättestupa, ett ställe där man förr i tiden puttade ner gamlingar som inte längre var till någon nytta för sin sista joyride. Läste sen att det där med ättestupor tydligen är en seglivad myt. Det gav en liksom ganska stor respekt för stället, att stå där uppe och tänka på dess kusliga historia. Nu är det liksom bara.. ett stup. I all sin enkelhet. Vet inte riktigt om jag ska vara lättad eller besviken. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Natalie Namnam

åå vad fint!:)

Svar: Tänk då hur det är med vatten i vattenfallet! :D
Ingen Annan Än Anna

2013-07-27 @ 21:24:02
URL: http://nattinamnam.blogg.se/
Emma

Åh så fint ställe!

Svar: Ja, verkligen! :)
Ingen Annan Än Anna

2013-07-29 @ 20:20:48
URL: http://emmasjoblom.devote.se


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0