Västtrafik i upplösningstillstånd

Stod och väntade i 40 minuter på tåget innan. I snö som var djupare än vad mina converse är höga. Nu tänker ni säkert att jag får skylla mig själv som inte köper vinterskor i tid. Men det skulle jag faktiskt göra idag. Jag tänker istället skylla på västtrafik och komma med ett sånt fult och väldigt omotiverat påhopp som: "Sköt ert jobb och bli inte så nedrans chockade över att det kom snö i år IGEN!"
 
Nu sitter jag här och försöker gnugga liv i mina stackars stelfrusna fossingar. De går inget vidare. De beter sig som om det är jag som har svikit dem och straffar mig genom att inte stå till tjänst när jag vill gå nånstans. "Men skyll på västtrafik, ni är inte de enda som lider av det här!", väser jag ilsket till dem och stryper deras svar genom att klä på dem yllestrumpor. Lite sådär lagom brutalt.
 
Ja, det var ju en upplevelse jag gärna skulle vara utan. Men det samma visa varje år. Total chock på västtrafiks kontor varje år vid den här tiden. "OMG OMG OMG, vad är det där för en fluffig, vit massa som täcker marken?", säger den ena västtrafiksnissen till den andra. "Jag vet inte, men det kan nog vara så att det hindrar oss från att åka ut med tågen i tid.", svarar västtrafiksnisse nummer två. Och sen svimmar de.
 
Det är ungefär så jag föreställer mig att det går till.
 
Jag ska döpa om västtrafik till pesttrafik. Tycker det passar så mycket bättre.
 
 


Kommentarer


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0