Skåda min nya häst - Leyal

Nya familjemedlemmen Leyal kom hem igår. Han är 4 år och runt 156 cm i manken. Inte slutmätt eller så, men på ett ungefär. Perfekt för mig! Han är van vid sadel, träns och sutten på i skritt. Men jag tänkte ändå bara gå promenader med honom i början så att han bygger upp lite muskler och är mer van vid stället och vid oss innan jag börjar rida in honom. :) Det ska nog gå bra, han är hur lugn och fin som helst!
 
Han har riktigt bra stam också: e. Kaiser och ue. Ramses. Vilket betyder att hans morfar också är Binas mormors far. Så det är lite släkt i hagen. :)
 
Här har ni skönheten! ♥

Idag kommer Jonna hit, så vi ska ut med alla tre hästarna. Hon ska rida Bim, jag går med Leyal och mamma går med Bina. Mysigt. Det kommer nog bättre bilder på Leyal senare också, när jag borstat av honom resdammet. Tyckte att han skulle få vara ifred och bekanta sig med stället först, innan vi börjar greja med honom. :) 


Kommentarer
Bertil

Visserligen så kan jag inget om hästar men den ser väldigt fin ut.
Det enda som jag känner till om hästar är de som travar och jag brukar lämna in en liten kupong och spela några rader varje lördag.
Well, lycka till med din nya häst.

Vänliga hälsningar,
baaartil

Svar: Tack så mycket! :)
Anna Nykom

2012-10-05 @ 10:55:33
URL: http://baaartil.blogspot.se/
emelie

gud vad fin han är!

Svar: Jaa-a, det tycker jag! :D
Anna Nykom

2012-10-05 @ 11:46:57
URL: http://www.nattstad.se/ASmalltownGirl
Ylva

Trevligt med en ny häst. :-)

Svar: Ajjemän :)
Anna Nykom

2012-10-05 @ 15:47:48
URL: http://svartbrod.wordpress.com


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0