To the mamsing from the offspring

Mamma fyller år. Hur gammal hon blir låter jag vara osagt, men jag kan klura till det och säga att det är 5 år kvar tills hon är halvvägs till hundra. Ha! Smek den ni!
 
Fint nödrim.
 
Jag har kommit fram till att mamma gillar tre saker; värme, choklad och hästar. Så jag köpte två par ulliga, mjuka och varma strumpor. Av pappa fick hon flera olika chokladsmaker. Nån häst fick hon inte, men hon kan få klappa på Leyal. Det gillar hon säkert. (Skåda min fina lapp, förresten. Nödrim går alltid hem, och att klippa en post-it-lapp till ett hjärta har jag ju gjort förut.) (Så jag är erfaren inom den branschen nu.) (Kan skriva det på mitt CV.) (Det blev många parenteser där.) (Jag ska sluta nu.)
 
Mummu ställde upp med tårta och sånt. Syns det att hon har en konstnärlig ådra eller? 
 
Det blev ett stilla firande med närmsta familjen. Marko, kusin Isaks pappa, fyller också i dagarna så han blev sjungen för han med. Men jag måste nog säga att Isak var kalasets mittpunkt trots att det fanns två "födelsedagsbarn" i huset. Han ska då alltid stjäla showen den där grabben. Men sötare unge får man leta länge efter! Han låg och vräkte sig i sängen en bra stund, fick göra kullerbyttor med hjälp av mummu, dansa framför spegeln med mig och så skulle han fram och peka på allt som går att peka på. Det blev inga bilder på honom tyvärr, jag blev väl alldeles bortkollrad kan jag tänka mig. Det är lätt hänt.


Kommentarer
Ylva

Mums, en chokladtårta. :-)
Grattis till din mamma och Marko.

Svar: Choklad är det bästa :)
Anna Nykom

2012-10-14 @ 19:16:46
URL: http://svartbrod.wordpress.com


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0