Biblioteksmuseet och begagnade böcker

I tisdags var jag på biblioteksmuseet med skolan. Det var awesome. Jag älskar gamla böcker, de är så vackra. Och det luktade så gott, det går inte att beskriva, man kan ju inte säga att det luktar damm för det luktar ju inte gott... eh. Men det luktar gammalt på ett mysigt sätt. Ny bok luktar ju också gott, men inte alls på samma sätt. Ville ta med dem allihop och pryda mina väggar med dem. Ååh. ♥
 
Jag menar KOLLA BARA! Skönheter.
 
Igår gick jag till emmaus för att möta Michelle innan vi skulle till skolan och plugga med några från klassen. Då hittade jag Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (pocket, barnomslaget) och Harry Potter and the Deathly Hallows (inbunden, vuxenomslaget). Egentligen vill jag ha dem i vuxenomslaget för jag tycker de är finare, men de är så dyra och jag har inte hittat dem begagnade någon stans. För ett tag sen hittade jag Harry Potter and the Goblet of Fire (pocket, barnomslaget) på myrorna och tänkte att jag ska ha dem istället. Men men, hittar man två Harry Potter böcker för 10 spänn styck, så KAN man ju bara inte hålla fingrarna från dem. Så ja, det blev så bara. Eh heh. Dessutom går ju pengarna till välgörenhet så det känns bra att handla böcker där. :3
 
Mina nya familjemedlemmar. ♥
 
 
 


Kommentarer
Madame Hoffa-en rolig blogg som du inte vill missa!

Tur att smaken är delad, jag skulle aldrig orka med att läsa en sån gammal bok. de ser så tråkiga ut :)
Men håller med om att de har charm.

Svar: Ja, det är väl tur :) Jag tror inte heller att jag skulle orka läsa dem, det är nog ganska jobbigt språk. Men fina är de!
Anna Nykom

2012-09-14 @ 21:39:26
URL: http://madamehoffa.se


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0