Högskolan vs Gymnasiet

Bland det bästa med högskolan är att man inte har så mycket schemalagd tid. Man är ju absolut inte ledig, men man kan lägga upp det precis som man vill ha det själv! Man behöver inte åka iväg på massa onödiga lektioner var och varannan dag, utan det är föreläsningar ibland och då är det vettiga grejer också. Resten av tiden kan man vara hemma och plugga på den delen av dygnet som passar en bäst.
 
Idag har jag och mamma varit ute med hästarna, något jag inte skulle hinna med om jag gick i gymnasiet nu, eftersom man åkte iväg på förmiddagen, hade dryga och onödiga lektioner, kom hem på eftermiddagen när det var mörkt och behövde plugga. Typ. Vi gick bort till paddocken som våra grannar har och jag red runt där en stund. Det är så kul att träna med Bim nu när vi har kommit igång lite igen, för han är värsta arbetsnarkomanen. Mamma tränade lite på att gå över bommar med Bina, att få henne att gå i sidled över en bom och longerade henne lite lätt bara för hon älskar att springa. Så underbara hästar har vi. ♥
 
Nu ska jag sätta mig och plugga en stund, och i morgon ska jag till skolan för att plugga med några klasskompisar igen. Jag älskar att man kan lägga upp det som man vill. Frihet under ansvar - det passar mig perfekt.
 


Kommentarer


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0