Höst på ingång

Man kan säga att idag är sista dagen på mitt sommarlov. Jag jobbar i morgon och skolan börjar på måndag. Men det känns faktiskt helt okej! Är lite nervös för att börja högskolan, men det är spännande också. Det är ju inte bara back to school liksom, det är en ny skola. Dessutom har jag haft så långt sommarlov nu, hela tre månader, att jag börjar bli mätt på det. Har varvat ner ordentligt och glömt allt vad stress heter. Antar att mitt minne kommer fräschas upp angående det efter ett tag, haha. ^^
 
Idag är det 1a september. Första dagen i en höstmånad. Och tro det eller ej, men jag tycker faktiskt det är skönt! Innan har jag alltid fått lite lätt ångest när sommaren gått mot sitt slut och gett mördarblickar åt alla gula löv. Men nu tycker jag mest att det känns mysigt. Antagligen för att mitt sommarlov varit längre än vad det någonsin varit. Jag gillar egentligen när det börjar bli lite mer kyligt, älskar den friska luften som blir på kvällarna och dimman på morgonen. Tycker det är jätteskönt också att man kan gå omkring i tjockiströjor hela dagarna utan att överhettas, för det är mina favoritplagg. Det är så mysigt att försvinna ner i en för stor tröja. Det enda som jag inte gillar är mörkret. Man får ju börja planera dagen lite så man hinner gå ut med hästarna innan det blir helt bläcksvart ute och så blir i alla fall jag trött redan vid 4... Jobbigt värre. Men om man bortser från mörkret så kunde det för min del gärna få vara höst året om. Love it. ♥
 
På tal om höst så har jag redan spanat in en jacka. Den är gröööön och jag visste med en gång att den är min. ♥ Kärlek vid första ögonkastet. Hoppashoppashoppas att den finns kvar när jag får pengar! Det borde den göra.
 
Dagsfärska bilder på tre av fem pälsklingar:
 
Spims och Spirulin (kärt barn har många namn har jag hört).
 
Sötnos. :3
 
Humlis är alltid med i händelsernas centrum. Detta var ett av de få tillfällen som han faktiskt höll sig en bit ifrån mig, hans standardläge brukar vara på mina axlar annars, hela tiden, som värsta papegojan. I början svajade det lite, men nu sitter han stadigt som om han aldrig gjort nåt annat. Knas. ♥
 
 


Kommentarer
jessica

oj vilka snyggingar! :D

Svar: Men åh, tack! Det tycker jag med ;D
Anna Nykom

2012-09-09 @ 19:42:33
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0