Längsta dagen i mitt liv

Fruktansvärt lång dag idag. Började klockan 9:00 och slutade klockan 16:00. Helt fullspäckat schema med 5 föreläsningar. Min hjärna känns som en urvriden svamp. Men det var ju intressant i alla fall, det var föreläsningar om hur det är att jobba som bibliotekarie i olika bibliotek.
 
Vet inte riktigt vad det var med oss idag. Redan på första föreläsningen, som var en av de mest lättsamma, var vi så trötta att vi skrattade för minsta lilla. Föreläsaren sa att det är viktigt att ha humor så att folk känner sig välkomna osv, och hon berättade att nån gång så var det en som kom fram till disken och sa att han/hon ville ställa sig i kö på nån bok. Och hon bara pekade åt sidan helt seriöst och sa: "kön börjar där." Haha, alltså. Jag och Michelle typ bröt ihop lite. Blev helt högröda och tårögda av skratt båda två. En stund senare glömde jag av vad det var som var så roligt. Fick anstränga mig för att komma på det och när jag väl gjorde det så började jag skratta igen. Vi lyckades nog skratta på rätt ställen i alla fall, för det var ingen som blev sur. I och för sig satt vi längst fram, så vi såg väl inte de eventuella mördande blickarna vi fick. Eh heh.
 
Den andra föreläsningen handlade om att jobba med bevarandefrågor. Det finns nog ingen torrare snubbe än han som föreläste om det. Han såg ut att behöva arkiveras själv. En livs levande fossil. Jag försökte verkligen förstå vad han pratade om, men det gick inte! Ibland snappade jag upp nåt ord som jag förstod i sammanhanget, försökte hålla kvar greppet.. men.. nej.. Att förstå vad han pratade om var som att försöka komma ihåg detaljerna i en dröm när man precis vaknat. Funkar inge braa, alltså.
 
Som om det inte räckte med att vi satt i samma sal i typ 4 timmar i sträck så drog den näst sista föreläsaren 12 minuter över tiden. Av vår 15 minuter långa rast. Blev till att springa in på toan, do my business och fylla på vattenflaskan och sen tillbaka för att skrynkla ihop hjärnan lite till. Denna gången var det prefekten över våran institution som pratade om hur det är att vara chef. Hon såg ut som en gul version av Umbridge i Harry Potter. Kunde inte sluta tänka på det.
 
Egentligen hade vi någon genomgång av kursens fortsättning till 16:30 också, men vår lärare i kursen pratar ändå bara rakt av från powerpointen, som innehåller 311 sidor text per sida på ett ungefär, så vi gick innan de började. Jag hade ändå fått gå tidigare från det för att hinna med 16:30 tåget, för jag hade ingen lust med att vänta till 18:00, vilket nog alla kan förstå.
 
Så vad har jag fått ut av dagen? Att jag inte vill jobba med bevarandefrågor eller på ett företagsbibliotek. Så jag står kvar vid att jag vill jobba på ett folkbibliotek. Och ja, efter den här dagen har jag ingen hjärna kvar att plugga med. Men är ledig i morgon och på fredag så kan plugga då. Till seminariet på måndag-tisdag-onsdag. Help me.
 
Ska kolla på mitt kära, kära Heroes nu.♥ Och plåstra om min stackars hjärna. Och har päron hemma, jeehj!
Tjing tjong!


Kommentarer


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0