Har grävt fram en gammal väg i urskogen

Jag och mamma gick ut på upptäcksfärd i skogen idag. Det har gått en väg genom skogen innan, och det hade varit så smidigt att kunna rida där så kan man komma till Molla också, alltså åt motsatta hållet mot vart vi brukar rida. Efter att ha bott här i 12 år så kan man ju vägarna i sömnen om man säger så, tryggt möjligtvis, men inte så spännande. Vi hittade i alla fall eh... vägen. Om man kisade och använde sig av en del fantasi så kunde man ana att det gått en väg där. Skogen har liksom tagit över. Men det var torrt underlag och fullt framkomligt, så vi är glada! :) 
 
Det var så himla fin skog, gammal och orörd på ett mysigt sätt. Gillar inte såna där nyplanterade skogar, de är så tråkiga. Älskar skogar som denna, med mjuk mossa som täcker över stenar och uråldriga träd. 
 
Här var det så himla fint. Längst ner i bilden ser man lite vitmossa och efter det så är det ett långt stup rakt ner. Vi var uppe på trädtoppshöjd. Granarna man ser i mitten är bara topparna på normalhöga granar. Jag hade tyvärr bara zoomobjektivet idag, så man ser inte riktigt helheten. Men fint var det! 
 
En ticka :3
 
Den så kallade "gamla Mollavägen". Med betoning på gamla, ja. 
 


Kommentarer


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0