Det är ju inte så fagert att gå omkring och lukta kåda liksom

Idag köpte jag äntligen en ny body lotion. Det var välbehövligt kan jag säga, klämde nämligen livet ur den förra för evigheter sedan. Fram tills nu har jag använt någon rynkkräm, som jag i mitt desperata tillstånd rotade fram ur badrumsskåpet, till ansiktet. Känns ju trevligt att behöva ta ut åldern i förskott liksom. Men det kanske har skjutit upp rynkornas ankomst med några år? Hoppas, hoppas. 
 
Till resten av kroppen har jag använt en kräm som min faster har gjort, ett hopkok på kåda, honung och olivolja. Jo, den är bra och man blir mjuk och så där som ju är meningen. Men det är inte så fagert att gå omkring och lukta kåda över hela kroppen liksom, det är det inte. 
 
Nu sitter jag och suckar belåtet och smörjer in mig av min nya älskling i tid och otid. Det såg ut som jag hade sprickor i huden i storlek med de som blir på savannen under torrperioden. Helt seriöst nu alltså. 
 
Om jag valde just den här för att den matchade till mitt nagellack? Ja, definitivt. 


Kommentarer


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0