Det rycker i min lässugsnerv

Jag saknar att läsa så mycket som jag gjorde innan! Visst, jag läser nu med, men det blir ju inte att jag sitter i flera timmar nu för tiden. Jag har ju så mycket att läsa i skolan, så när jag väl "tar lite ledigt" så orkar jag inte läsa mer liksom, det är mer avslappnande att slänga sig framför några avsnitt av de serier jag ser på. 
 
Här är en liten lista på böcker jag är sugen på: 
 
1. Beautful Creatures (okej, jag läser den just nu, men ändå.) 
Såg trailern till filmen först och tyckte den verkade lite småbra. Inte jättemegabra, men lite så där lagom att jag kunde tänka mig att se den. Och sen hittade jag boken på bokrean och blev tvungen att köpa den. Måste säga att jag inte var jätteimpad i början, den kändes lite löjligt och för ungdomlig för mig. Men, den har faktiskt tagit sig! Tycker det är kul att det är tjejen som är övernaturlig och inte killen. Blir en annan vinkel, från att tjejen svansar efter snygga, coola, fantastiska killen liksom. Män gillar väl inte att vara i underläge kan jag tänka mig. Så ja, den läser jag just nu. 
 
2. Scar Tissue
Det är Anthony Kiedis (sångaren i Red Hot Chili Peppers) självbiografi. Har lyssnat jättemycket på dem det senaste. Det är så najs att läsa boken och uppleva händelserna med dem samtidigt som man lyssnar på musiken. Så gjorde jag när jag läste Ozzys bok, fast jag lyssnade mest på Black Sabbath då eftersom det ändå var mest sin ungdom han skrev om. Man ser låtarna lite på ett annat sätt när man lyssnar på dem samtidigt som man läser om hur de kom till. Det är nåt som är så fascinerande med rockstjärnors liv. Jag bara sitter där hemma i min kammare och läser om hur Slash slåss mot heroinmonster och skriker med honom: "Diiiie, you bastard, diiie!", skrattar lite när Ozzy lånar Sharons klänning för hon hade gömt hans kläder och skrattar lite till när han blir arresterad för att kissa på en helig staty. Och vrålskrattar efter en lång beskrivning av hur Sharon hade bjudit prällen på hashkaka. Man kan väl säga som så att Anthony har en del att leva upp till. Men det klarar han nog. 
 
3. A Song of Ice and Fire (kanske mer känd som TV-serien Game of Thrones)
Okej, jag har redan börjat på den serien. De är verkligen SKITBRA! (Förtjänar versaler, ja.) Tyvärr kom jag av mig mitt i andra boken för det var då jag började högskolan och kastades rakt in i massa engelsk kurslitteratur. Inte så angenämt. Men jag orkade inte läsa mer på engelska just då. Men nu har jag vant mig, så ska börja läsa den igen. Måste bara säga att jag undrar lite över varför det är så mycket dörty stuff i Game of Thrones, för det är inget sånt i böckerna? Inte hittills i alla fall. Det är säkert något dåligt försök att locka till sig vuxna tittare, för att fantasy anses vara "skräp". Och med dåligt så menar jag att försöket misslyckades, för så vitt jag vet har det bara fått folk att INTE titta på grund av att det är massa dörty stuff. Men, man kan ju faktiskt blunda om man är känslig. 

A Song of Ice and Fire, precis när jag köpt dem. 
 
Nej, det är inte i närheten av alla som finns med på min "att läsa"-lista. Om ni nu trodde det. Men ni får faktiskt nöja er med det, orkar inte skriva hur långt som helst liksom. 

 
 
 
 
 


Kommentarer
Shamandaliex

Vänta bara tills du kommer till A storm of swords om du tyckte de första var bra. Den är helt fantastiskt jättebra jämfört med typ allt annat jag har läst!

Svar: Vad roligt! Då har jag ännu mer att se fram emot då! :D
Anna Nykom

2013-05-08 @ 12:59:00
URL: http://fantasygrottan.blogg.se


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0