Åtta bekännelser - del två

Här kommer resten av mina bekännelser, och här är förra inlägget. 


5)
 Något av de få sakerna i livet jag alltid har varit säker på, det är att jag vill bli författare. Vad man nu räknar som författare är väl upp till var och en, men jag har alltid velat skriva böcker. Jag minns tyvärr inte första gången jag höll i en penna, men det var förmodligen omkring tiden vid mitt första andetag efter att jag förlöstes ut till den här världen. Jag minns när jag var liten, omkring 4-5 år, när jag satt med mamma i köket och hon skrev på något slags kort. Jag frågade vad hon skrev för bokstäver och härmade dem. När jag var 6-7 år skrev jag massa egna berättelser som jag ritade omslag till. Haha, det skulle vara kul att läsa dem nu.


6)
 Jag är en riktig gottegris. Nu när jag blivit nyttig och börjat träna och grejer så känner jag att jag har kall kalkon hela tiden. (Varför använda det engelska ordet cold turkey när jag just kom på en så fin svensk variant?). Känns som jag har lust att vända sockerpåsen upp och ner på och bara... hälla i mig. Kanske inte riktigt så extremt. Men i alla fall att bara mula i mig choklad. Men shit, nu byter vi ämne innan jag springer över och plundrar mummus förråd. 

 

7) Det senaste året har jag gått och blivit en riktig serienörd. Jag avverkar serie efter serie i blixtens hastighet. Serier jag följer just nu är några stycken; Vampire Diaries, True Blood, Sons of Anarchy, Dexter, Game of Thrones, Revolution... De flesta är såna som jag sett allt och nu väntar på nya avsnitt varje vecka. Därför tänkte jag att jag vill ha en serie som jag kan kolla på varje kväll, kollade upp Dexter och tänkte typ: shit, det finns 7 säsonger, det kommer ta evigheter! Eh... ja. Det sa bara swish, och nu sitter jag här och väntar på säsong 8 som börjar i juni. Ser om Game of Thrones från säsong 1 nu för tillfället eftersom säsong 3 börjar 31 mars. Awesome! 

 


8)
 Jag brukar prata med mig själv. Det är perfekt när man är ute och rider för sig själv i skogen. Det är bara jag och hästen... och förhoppningsvis inga andra människor som kan höra vad jag har att säga. Vet egentligen inte vad jag pratar om, men det är perfekt om man är arg på någon. Då är det bara att sitta där och fundera ut bra kommentarer och pröva hur de låter när man säger det högt. Har säkert räddat mitt och andras liv många gånger på det sättet, för jag fått säga vad jag har att säga till träden så behöver jag inte säga det till någon annan. Perfekt! 

 

 

Är inte riktigt säker på om det behövs, men tar med en skämsbild. 


Ja, och så skulle jag ju utmana några nya människor också. Jag känner ju typ bara fyra pers som har blogg, så: Jonna, känn dig utmanad! AlekzandraRebecca och Michelle, om ni läser detta och känner att det passar in på era bloggar så har ni i alla fall en läsare här! ;) 

 


Kommentarer
Alekzandra Kelahaara

Haha, känner igen mig i ett par stycken ;) Kanske klurar ut ett inlägg..

Svar: Haha, najs ^^ Ja, det vore ju kul :)
Anna Nykom

2013-03-09 @ 11:36:06
URL: http://bookupied.blogg.se/


Här kan du skriva kärleksbrev till mig:


Namnet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte för allmänheten, vettö)

URL/Bloggadress (så att jag kan stalka dig):

Skriv ditt kärleksbrev här:

Trackback
RSS 2.0